Založ si blog

šľak ma ide trafiť

Dovolil som si požičať túto frázu od uja Klobásu, alias Jula Satinského. Keď si ale prečítate dôvod, tak pravdepodobne uznáte, že som sa vyjadril nadmieru jemne.

Tri roky bývam v krásnom byte v malebnej obci stredného Slovenska, no fakt, radosť bývať. Len akosi ulica sa medzi miestnymi nazýva Blatná. Asi tušíte prečo. O to väčšia radosť prišla, keď sa zjavili mechanizmy nemenovanej súkromnej firmy, ktorá čisto náhodou vyhráva všetky verejné súťaže v šírom okolí a začali prípravné práce na budovanie cesty k domom. Všetci sme skákali od radosti divoké indiánske tance. Trpezlivo sme sa prizerali, ako snaživí robotníci platení na úkol sa obyčajne štyria pozerali, kým jeden pracoval. No nič to, veď je to pre naše dobro, cesta predsa len bude. Prešiel týždeň, dva, pracovné tempo sa nezvýšilo. Ale predsa. Tretí, či štvrtý týždeň si firma našla subdodávateľa, a ten nabehol s hŕbou ľudí a mechanizmov a už akože pripravený podklad začali ďalej spracovávať. Jeden deň priviezli hrubý štrk, potom jemný, všetko to zavalcovali. Tretí deň prišiel stavebný dozor, jemne spacifikoval aktívneho subdodávateľa a zmenil jemný štrk za iný jemný štrk, ale podstatne inej farby a kvality. Ten nový bol tzv. kakačkovej farby, čo spôsobila silná prímes ílovitej zeme (aspoň sa to lepšie previaže) a úspešne sa zavalcoval do podkladu. Ani šikovné gazdinky by sa nemuseli červenať pri príprave takého pekného lístkového cesta.  Podklad bol fajnový, aj autom sa dalo prejsť, obrubníky pokladené a už len položiť finálnu povrchovú vrstvu. Ale čo to? No nič nemôže byť predsa u nás jednoduché. Pôvodná firma prišla s mechanizmom a začala po celej dĺžke cesty výkopové práce a pokladať žltú plastovú rúru. Nestihli, lebo subdodávateľ bol prirýchly, alebo zabudli, či? No prekvapeniam nikdy nie je koniec. Ďalší deň sa robila na ceste zaťažkávacia skúška a kvalita pokrivkávala za požadovanou normou. Nuda nie je dobrým kamarátom a preto aj nemenovaná firma sa stará nám usadlíkom o rôzne prekvapenia. Jedným z ďalších bolo zoškrabávanie uvalcovanej vrchnej vrstvy jemného štrku, ktorý nahradila vrstva znovu hrubého ostrého makadamu.

Poviem vám, je šťastie, že tento rok je také počasie a nepoprší a nepoprší. Inak neviem, ako by sme na tej našej blatnej ulici žili. Asi ako doposiaľ.  Ale do volieb bude cesta isto hotová.

A kde sa to všetko stalo? No predsa na Slovensku. A kto to všetko tie omyly zaplatí? No predsa investor, obec. A kto jej na to dal financie? No predsa sa schválili v rozpočte, z daní, poplatkov, dotácií. A ktože tie dane odvádza? No to sú teda hlúpe otázky. Tak teda kto v konečnom dôsledku zaplatí všetky tie chyby a omyly? No už sa ma nič nepýtaj, pretože šľak ma ide trafiť. A čudujete sa mi?

A čo ďalej? Vôbec netuším, aké prekvapenie ma bude čakať zajtra, od zvedavosti snáď ani nezaspím.

Môj list politickým subjektom

29.02.2012

Blíži sa volebný čas a doteraz počúvam len osočovanie a pretekanie, kto vytiahne väčšie blato na toho druhého. To nehovorí vôbec o kultúrnosti a slušnosti. Politici bez ohľadu na to, kto bol kedy pri moci, hľadia na svoje úžitky a ľudí majú len na to, aby vo volebnom čase od nich získali hlas. Dokedy nás budú takto klamať a zavádzať. Neustále za posledných 22 [...]

strastiplný eu trojuholník

24.03.2011

V piatok som sa po dlhom čase vzbral so svojou priateľkou do kina. Vravím si, ide jar, tak som si bol pozrieť medveďa Yogiho v 3D. A to som dokonca nebol ani v sále najstarší, možno to bolo tým, že začiatok bol o 20:15 hod. Celkom zábavné, keďže sme tiež vyrastali aj na Yogim. Dialógy boli pre pochopenie i podstatne mladších ročníkov. Cestou z kina všetko prebiehalo [...]

sťa by hymnus

24.03.2011

Vôbec som nemal v úmysle reagovať na takú maličkosť, ako je nová hokejová hymna, no každý deň sa mi tak opakovane vtiera do uší (a ešte dlhú dobu bude), že sa jednoducho nedá ignorovať a prehliadať. A korunu dal včera v reflexe muž, ktorý je v pozadí. A prečo ma to vôbec rozčuľuje? Keď som počul túto príbuznú Horehronia, pomyslel som si, že s tým by sme [...]

armáda usa

Americké jadrové zbrane bližšie k Slovensku? Na svojom území ich chce mať aj Poľsko

20.04.2024 12:46

Americké jadrové zbrane sú od novembra 2009 v Belgicku, Nemecku, Taliansku a Holandsku.

univerzita

Mladí Američania páchajú rekordne veľa samovrážd. Nikto presne nevie prečo

20.04.2024 11:28

"Tak veľmi si prajem, aby nám býval dal šancu mu pomôcť," hovorí Katherine Salasová zlomeným hlasom.

Italy Politics

Skrachované vzťahy šéfov vlád. Expremiér Babiš nie je jediný. Talianska líderka odkopla muža, keď sa zaliečal inej žene

20.04.2024 10:49

Rozvodom sa skončilo manželstvo už viacerých niekdajších predsedov vlád Českej republiky. A ktoré rozchody známych politikov vlani zvlášť rezonovali?

trump. súd

Muž, ktorý sa zapálil pri súdnej sieni počas procesu s Trumpom, zomrel

20.04.2024 10:37

Muž, údajne zo štátu Florida, rozdával podľa svedkov v parku letáky obsahujúce konšpiračné teórie.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 19
Celková čítanosť: 34975x
Priemerná čítanosť článkov: 1841x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy