Založ si blog

strastiplný eu trojuholník

V piatok som sa po dlhom čase vzbral so svojou priateľkou do kina. Vravím si, ide jar, tak som si bol pozrieť medveďa Yogiho v 3D. A to som dokonca nebol ani v sále najstarší, možno to bolo tým, že začiatok bol o 20:15 hod. Celkom zábavné, keďže sme tiež vyrastali aj na Yogim. Dialógy boli pre pochopenie i podstatne mladších ročníkov. Cestou z kina všetko prebiehalo podľa očakávania v pohode, len akosi zvuk môjho autíčka sa mi prestával páčiť. A tak v neskorú nočnú hodinu ma prekvapilo, keď skoro bez výstrahy mi za jazdy odpadol zadný tlmič výfuku. Podľa Murphyho si vybral hrozne nevýhodné miesto – v neprehľadnej zákrute, tak chtiac – nechtiac som potiahol pekne krásne až na rovinku. Našťastie bolo po daždi, tak možno, že ani iskry spod auta veľmi nelietali. Zastal som na krajnici, rozsvietil výstražné svetlá, obliekol si oranžovú VPP vestičku, a jal sa vyberať výstražný trojuholník – funglovka, nový eurotrojuholník, ešte v pôvodnom obale.

Tie staré, klasické trojuholníky človek chytil a zdvihol dve ramená do trojuholníka, zacvakol, postavil do podstavca a trojuholník stál. Tak som ja chytil s podobným úmyslom tento novučičký eurotrojuholník, zdvihol dve ramená a ups…. niečo puklo a boli dva kusy. Dcérine konštatovanie, že nie som technický typ a pud sebazáchovy mi hovoril, aby som to druhé rameno nechal na pokoji. Na trojuholníku bola nalepená ešte vo vnútri akási reflexná tkanina, tak tá to ako-tak držala pokope. Drôtené nožičky som opatrne roztiahol… no nesmejte sa, to boli fakt také štyri drôty naspodu,  no dobre, tak nebudem používať výraz nožičky, to ako stojan a opatrne som to postavil na cestu za auto. Trojuholník nepravidelného trojuholníkového tvaru držal silou vôle. Vrátil som sa k autku, vytiahol zdvihák a za dodržiavania mimoriadne zvýšenej pozornosti, som auto zdvihol na potrebnej strane na 4 alebo 5 krát, čo som prerušoval pri prejazde áut a kamiónov okolo a ustupoval do bezpečnej vzdialenosti.

Po posvietení mobilným telefónom, až teraz som ocenil jeho prednosti, som pár ťahmi zhodil padnutý tlmič zo silentbloku a hodil do kufra. A nasledoval opačný postup. Odložiť zdvihák, no na mojom aute nie je osvetlenie batožinového priestoru, takže väčšina prác prebiehala za tmy, alebo pri „mobilnom osvetlení“… len som to poukladal vedľa tlmiča do kufra. Šiel po trojuholník… no a pretože zaberal veľa miesta, rozhodol som sa ho teda zmenšiť – poskladať do pôvodného, skladného tvaru. Chytím za ramienka a ups… niečo puklo a bol ďalší kus. Horko-ťažko som mu zložil roztiahnuté nožičky a tri kusy s reflexnou úpravou som vložil do kufra k ostatnému neporiadku. No a konečne naštartoval a so zvukom brblavo dunivým som sa pohol k domovu.  Už pred prvou obcou, ku ktorej som prichádzal, som si všimol, že autá, ktoré idú oproti akosi preblikávajú. Že by???? Áno,  policajná hliadka.  Takže moje riešenie… pri vjazde do dediny vyradená rýchlosť a na voľnobeh, kde sa až dalo…a potom frnk brnk z toho tŕnia… Policajti sa zaoberali tam odstaveným autom, ani zrak nezdvihli na môj  „tuningový“ zvuk. Šťastne som prišiel domov a odstavil auto.

 

Poučenie z tohto príbehu? Moje je veľké – trvale mať v aute funkčné svetlo a keď si kúpim nový trojuholník, tak si ho na nečisto vyskúšam poskladať. Ono po tme to nie je to pravé orechové, zvlášť pri niektorých inovovaných výrobkoch. Cez deň som potom pozeral na obal, bol tam aj návod malými písmenkami, no po tme mi to bolo platné toľko, ako hokejistom nová úžasná hokejová hymna. Prajem teda pekný deň všetkým a hlavne krásnu jar a veľa kilometríkov bez potreby rozkladať trojuholník.

 

 

 

 

 

Môj list politickým subjektom

29.02.2012

Blíži sa volebný čas a doteraz počúvam len osočovanie a pretekanie, kto vytiahne väčšie blato na toho druhého. To nehovorí vôbec o kultúrnosti a slušnosti. Politici bez ohľadu na to, kto bol kedy pri moci, hľadia na svoje úžitky a ľudí majú len na to, aby vo volebnom čase od nich získali hlas. Dokedy nás budú takto klamať a zavádzať. Neustále za posledných 22 [...]

sťa by hymnus

24.03.2011

Vôbec som nemal v úmysle reagovať na takú maličkosť, ako je nová hokejová hymna, no každý deň sa mi tak opakovane vtiera do uší (a ešte dlhú dobu bude), že sa jednoducho nedá ignorovať a prehliadať. A korunu dal včera v reflexe muž, ktorý je v pozadí. A prečo ma to vôbec rozčuľuje? Keď som počul túto príbuznú Horehronia, pomyslel som si, že s tým by sme [...]

Pštrosia choroba?

21.02.2011

Ja viem, že sa už o tom veľa hovorí, veľa sa písalo, no je to vec, ktorá ma nenecháva chladným, je to informácia o fiasku Slovenska, o fiasku pre deaflympijských športovcov. Jedna vec mi však nejde do hlavy. – podujatie takéhoto charakteru predsa nikdy neorganizuje jeden človek. Vždy je za tým výbor, vždy je za tým tím organizátorov a ľudí, ktorých zastrešuje [...]

Tomáš Drucker

Ministerstvo školstva: Prístup k tehotným študentkám by sa novelou zákona mohol zmeniť

28.03.2024 16:17

Ako priblížili z rezortu, podľa navrhovaných úprav má VŠ povinnosť prihliadať na ich potreby, najmä pri tvorbe študijných plánov.

Polícia / Pomáhať a chrániť / Policajné auto /

Polícia vyšetruje prípad sexuálneho zneužitia dvoch dievčat pri Košiciach

28.03.2024 16:01

Mali byť v aute sexuálne zneužité dve 11-ročné dievčatá.

APTOPIX Russia Belarus

Prečo Lukašenko vyvracia Putinovu ukrajinskú verziu teroru? Útočníci z Crocusu chceli utiecť do Bieloruska, tvrdí

28.03.2024 16:00

Diktátor Alexandr Lukašenko svojím vyhlásením, že teroristi od podmoskovskej haly Crocus pôvodne unikali smerom do Bieloruska, podkopal naratív Kremľa o ukrajinskej stope.

SR Bratislava politika vláda 19. schôdza BAX

Poslanci z SNS predložili zmeny v zákone o neziskových organizáciách

28.03.2024 15:53

Novela hovorí aj o právomoci Ministerstva vnútra SR rozpustiť občianske združenie.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 19
Celková čítanosť: 34923x
Priemerná čítanosť článkov: 1838x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy