Založ si blog

No a neprečítaj si to, alebo pokus o malú recenziu

Minimálne každý mesiac navštívim kníhkupectvo, prechádzam pomedzi knihy, ktoré sa dajú čítať, ale sú tam aj knihy, ktoré začnem stokrát a neviem sa pohnúť ďalej. Tiež sú knihy, ktoré prečítam jedným dychom, nehľadiac na čas a pokročilú hodinu a sú knihy uspávacie, ktoré si vezmem na dobrú noc a po prečítaní piatich strán knihu odložím a pokračujem v opojnom spánku. Tak som aj tento mesiac vošiel do kníhkupectva a hľadal môjho obľúbeného autora. No jasne, vypredaný.

Tak pri náhodnom blúdení, som chytil do ruky knihu Barbory Kardošovej: Sladko v ústach, alebo Ako robiť sladkosti a neprísť pritom o rozum. Prvý dotyk s knihou bol iný, ako zvyčajne mávam. Na obale, skoro až ružovej farby, kresba sporo odetej ženy v nohavičkách ma nenadchol, ma takmer prinútil knihu vrátiť do police. Ale niečo vo mne mi nedovolilo pustiť ju z ruky. Prvý pohyb smerom k polici prebehol, ale knihu som držal s nutkaním pozrieť sa do nej. Bolo to niečo také, ako sa hovorí láska na prvý pohľad, pritom mi meno autorky nehovorilo nič. Prvá myšlienka bola, že knihu darujem mojej priateľke. Roztvoril som ju a nález kompletného sladkého receptu zatlačeného v deji románu ma v tom utvrdil. Moja priateľka totiž strašne rada vypeká. A hoci nemusím literatúru pre ženy, predsa sa patrí zistiť, či je tá knižka vhodná ako dar, tak som sa večer do nej začítal. Dej knihy rozvíja vzťahy medzi mužom – mužmi a ženou – ženami. Jednou z hlavných postáv je sladká cukrárka Stela s jej manželom bakárom Billym. Obaja sa zamotajú s inými partnermi, ale…  nedá sa povedať, čo bude na konci, veď to by už nikto nečítal. Ich príbeh sa prelína s osudmi zdravotnej sestry Angely, ktorá zúfalo túži po dieťati a spraví pre to všetko, s osudom jej manžela Emilka, ktorý chce postaviť dom, a preto pracuje v zahraničí. Rozpráva o materinskej láske Rite k synovi Alanovi, ktorý pre nedostatok pracovných príležitostí sa dá zlákať atraktívnou prácou. Je to teda kniha zo života, v ktorej sa prelína láska so žiarlivosťou, vášeň so sexualitou.

Túto knihu som dnes daroval priateľke, tak ako som sa rozhodol a viem, že keď sa do nej začíta, kniha bude mať prednosť pred komerčnými „duchaplnými“ seriálmi, alebo  reality show našich televízií. Preto odporúčam túto knihu tým, ktorí sa chcú odpútať od bulvárnych klebiet, odporúčam ju aj mužom, ako vhodnú sondu do zákutí túžob a myslenia žien. Veľa čitateľov sa nájde v osudoch postáv, ktoré autorka vykreslila, pretože ani v živote nie je človek, ktorý by nerobil chyby, nie je človek, ktorý by aspoň myšlienkou nezhrešil.

Môj list politickým subjektom

29.02.2012

Blíži sa volebný čas a doteraz počúvam len osočovanie a pretekanie, kto vytiahne väčšie blato na toho druhého. To nehovorí vôbec o kultúrnosti a slušnosti. Politici bez ohľadu na to, kto bol kedy pri moci, hľadia na svoje úžitky a ľudí majú len na to, aby vo volebnom čase od nich získali hlas. Dokedy nás budú takto klamať a zavádzať. Neustále za posledných 22 [...]

strastiplný eu trojuholník

24.03.2011

V piatok som sa po dlhom čase vzbral so svojou priateľkou do kina. Vravím si, ide jar, tak som si bol pozrieť medveďa Yogiho v 3D. A to som dokonca nebol ani v sále najstarší, možno to bolo tým, že začiatok bol o 20:15 hod. Celkom zábavné, keďže sme tiež vyrastali aj na Yogim. Dialógy boli pre pochopenie i podstatne mladších ročníkov. Cestou z kina všetko prebiehalo [...]

sťa by hymnus

24.03.2011

Vôbec som nemal v úmysle reagovať na takú maličkosť, ako je nová hokejová hymna, no každý deň sa mi tak opakovane vtiera do uší (a ešte dlhú dobu bude), že sa jednoducho nedá ignorovať a prehliadať. A korunu dal včera v reflexe muž, ktorý je v pozadí. A prečo ma to vôbec rozčuľuje? Keď som počul túto príbuznú Horehronia, pomyslel som si, že s tým by sme [...]

novela Trestného zákona, parlament

Poslanci majú v roku 2024 zarábať vyše 6600 eur. K platu patria ešte paušálne náhrady

26.04.2024 17:17

Plat poslanca určuje zákon o platových pomeroch niektorých ústavných činiteľov SR.

AfD / Alternatíva pre Nemecko /

Neplatili ma Rusi, prijal som od nich len malé balíčky, povedal nemecký poslanec Bystroň

26.04.2024 16:42

Bystroň na otázku magazínu prijímanie balíčkov priamo nepoprel, celú kauzu potom označil za kampaň proti nemu.

SR Bratislava dron nemocnica Rázsochy zbúranie BAX

Dolinková chce predstaviť projekt nemocnice v Bratislave po schválení vládou, KDH chce ministerku odvolávať

26.04.2024 16:34, aktualizované: 18:05

Namiesto koncovej univerzitnej nemocnice na bratislavských Rázsochách sa má prestavať nemocnica v Ružinove a na Rázsochách má vzniknúť detská nemocnica.

medveď, Žiar nad Hronom

Medvedica s mladými v uliciach Žiaru, zvýšte opatrnosť. Na miesto smeruje zásahový tím

26.04.2024 16:09

Pohyb medvedice spozorovali v okolí Šibeničného vrchu a na Slnečnej stráni v blízkosti cesty na Partizánskej ulici.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 19
Celková čítanosť: 35035x
Priemerná čítanosť článkov: 1844x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy