Založ si blog

Retro k zelenej stokorunáčke

Predvolebná kampaň útočí zo všetkých strán, ako kedysi sa hovorilo v jednom vtipe, človek sa bojí otvoriť aj konzervu.

Dnes cestou z práce ma však zaujalo čosi iné. Bilboardy. Na každom bilboarde sú krásni vyretušovaní fešáci a elegantné dámy. Ale niečo mi to pripomenulo. Nebudem robiť reklamu žiadnej strane, tak radšej nemenujem, ale na jednom bilboarde stojí pár, muž so ženou s pohľadom upreným do diaľky, alebo ak chcete, do budúcnosti. A ja som si spomenul v tej chvíli, keď som videl ten ich výraz v očiach, na starú bankovku zelenej farby v nominálnej hodnote sto korún československých, teda 100.- Kčs.

Poviete si, že čo to má spoločné s bilboardmi. Veľa. Na tej stokorunáčke, presne ju už neviem popísať, stála žena a muž vedľa seba, s pohľadom upreným do diaľky a držali v rukách snop obilia a kosák. Títo dnešní síce stoja s prázdnymi rukami (máme holé ruce, máme holé ruce —tiež pripomienka pre pamätníkov z roku 1989), ale ten zasnený typický budovateľský pohľad.

Je to pohľad na našu budúcnosť? Je to nepodarené retro, alebo nevydarená práca fotografa. Budovateľské pohľady tu už boli a po roku 1989 upadli do nemilosti. Je to pokus o návrat?

Ale na tomto období je niečo pozitívne. V predvolebnom boji sa vyťahujú špinavosti, podpásovky a zúri tvrdý boj a obyčajný národ môže zase chvíľu – raz za štyri roky – kľudne dýchať. A možno práve to chce naznačiť retro pohľad.

Môj list politickým subjektom

29.02.2012

Blíži sa volebný čas a doteraz počúvam len osočovanie a pretekanie, kto vytiahne väčšie blato na toho druhého. To nehovorí vôbec o kultúrnosti a slušnosti. Politici bez ohľadu na to, kto bol kedy pri moci, hľadia na svoje úžitky a ľudí majú len na to, aby vo volebnom čase od nich získali hlas. Dokedy nás budú takto klamať a zavádzať. Neustále za posledných 22 [...]

strastiplný eu trojuholník

24.03.2011

V piatok som sa po dlhom čase vzbral so svojou priateľkou do kina. Vravím si, ide jar, tak som si bol pozrieť medveďa Yogiho v 3D. A to som dokonca nebol ani v sále najstarší, možno to bolo tým, že začiatok bol o 20:15 hod. Celkom zábavné, keďže sme tiež vyrastali aj na Yogim. Dialógy boli pre pochopenie i podstatne mladších ročníkov. Cestou z kina všetko prebiehalo [...]

sťa by hymnus

24.03.2011

Vôbec som nemal v úmysle reagovať na takú maličkosť, ako je nová hokejová hymna, no každý deň sa mi tak opakovane vtiera do uší (a ešte dlhú dobu bude), že sa jednoducho nedá ignorovať a prehliadať. A korunu dal včera v reflexe muž, ktorý je v pozadí. A prečo ma to vôbec rozčuľuje? Keď som počul túto príbuznú Horehronia, pomyslel som si, že s tým by sme [...]

Trump

Porota, ktorá rozhodne o Trumpovi v historickom procese, je už kompletná

18.04.2024 23:26

Porota sa vyberala zo stoviek potenciálnych členov na základe série otázok, ktoré majú zaručiť, že sa budú rozhodovať nestranne.

farmári, poľsko, traktory

Poľskí poľnohospodári nepúšťajú kamióny cez hraničné priechody s Ukrajinou

18.04.2024 21:37

Naďalej tak protestujú proti prílevu lacného obilia z Ukrajiny.

keňa, vojaci

V Keni zahynulo pri páde vojenského vrtuľníka desať ľudí, vrátane veliteľa armády

18.04.2024 20:56

Vrtuľník havaroval krátko po štarte a potom začal horieť.

turecko, zemetrasenie, tokat

Stred Turecka zasiahlo zemetrasenie. Poškodilo niekoľko budov

18.04.2024 20:03

Zatiaľ nie sú správy o úmrtiach alebo vážne zranených.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 19
Celková čítanosť: 34962x
Priemerná čítanosť článkov: 1840x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy