Založ si blog

anjeličku, opatruj moju mamičku

Píšem o živote, píšem o tom, čo ma zaujme, čo mi brnkne do nosa a nad čím sa podľa mňa oplatí zastaviť. Odborníkov na politiku je až až, takže do politických tém sa až tak nemontujem (hoci nikdy nehovor nikdy) a pesimistických príbehov je tiež na rozdávanie. Zapnem televízor – samé tragédie, vraždy, lúpeže, sprenevery. Otvorím noviny, to isté. Otvorím časopis a bulvárne klebety útočia z každého riadku. Potom sa porozprávam na ulici s kamarátom, ktorého som dlho nevidel a rozhovor sa skrúca vo víre krízy, nezamestnanosti a problémov. Tak to teda nie. Preto som sa rozhodol podeliť sa s vami aj o tie iné, zaujímavé veci zo života, okolo ktorých denne chodíme a väčšinou si ich ani nevšímame. Malé deti majú dar, ktorý výchovou strácajú. Vidia život a svet okolo seba, pýtajú sa, čupnú si na chodníku k lienke a budú ju desať minút pozorovať, keď sa my najviac ponáhľame. Naozaj sa tak ponáhľame a náš problém je dôležitejší, ako lienka?

Ako novopečený starý otec sa vytešujem s prvým vnukom Lukáškom. No o týždeň bude mať tri mesiace, ale už očkami sleduje, čo sa okolo neho robí, brble si pre celý svet tie najkrajšie rečňovanky, usmeje sa len tak, zo spokojnosti.

Dnes ho čakalo uvítanie do života. Síce už absolvoval krst v neďalekom kostole, zvládol ho bez akéhokoľvek zamrnkania a teraz bol spolu so svojimi rovesníkmi na slávnostnom uvítaní do života na Mestskom úrade. Niekto si povie, že to je prežitok, ale celá udalosť mala svoju krásnu atmosféru a z nejedného oka navštevníčok vytryskla slzička dojatia. Ťahavá citlivá melódia zaspievaná precítene paňou pri klavíri Lukáška predčasne uviedli do krajiny spánku. A potom zarecitovali malí škôlkári, básničku od Milana Rúfusa: Anjeličku môj strážničku. Modlitbičku pozná snáď každý, ale Rúfusov odkaz  v prvom verši: opatruj moju mamičku v druhom otecka … je veľmi hlboký a v podaní malých umelcov dáva aj celému obradu nádhernú atmosféru.

Uvítanie do života. Nie je to prežitok, je to pripomenutie rodičom detí, na akú zodpovednú cestu vykročili a je len na nich, keď deťúrence vyrastú, ako sa postavia k životu, ako budú vedieť uchopiť príležitosť za pačesy a nepustiť, alebo naopak sa schovať za maminu sukňu. Bolo to pripomenutie aj pre mňa, či som svoje dieťa pripravil dostatočne na úlohu rodiča, či zopakuje tie isté chyby, ktoré som robil ja, alebo je o level vyššie. Uvedomil som si aké je čaro byť starým otcom. Je pravdou, ako sa vraví, rodičia majú povinnosti a starosti, no starí rodičia majú vnúčatá už pre zábavu a rozmaznávanie.Teším sa, keď vnúčik začne klásť prvé otázky a dúfam, že ich bude veľa a teším sa na to, ako mu budem trpezlivo na ne odpovedať.

A Lukáško? Veľmi dobre vie, že je o ňom reč. Keď si ho doberáme, že ho dedo vezme na ryby a on nám bude miešať krmivo a napichovať kukuricu na háčik, už teraz sa usmieva. Že by tomu  rozumel?

Môj list politickým subjektom

29.02.2012

Blíži sa volebný čas a doteraz počúvam len osočovanie a pretekanie, kto vytiahne väčšie blato na toho druhého. To nehovorí vôbec o kultúrnosti a slušnosti. Politici bez ohľadu na to, kto bol kedy pri moci, hľadia na svoje úžitky a ľudí majú len na to, aby vo volebnom čase od nich získali hlas. Dokedy nás budú takto klamať a zavádzať. Neustále za posledných 22 [...]

strastiplný eu trojuholník

24.03.2011

V piatok som sa po dlhom čase vzbral so svojou priateľkou do kina. Vravím si, ide jar, tak som si bol pozrieť medveďa Yogiho v 3D. A to som dokonca nebol ani v sále najstarší, možno to bolo tým, že začiatok bol o 20:15 hod. Celkom zábavné, keďže sme tiež vyrastali aj na Yogim. Dialógy boli pre pochopenie i podstatne mladších ročníkov. Cestou z kina všetko prebiehalo [...]

sťa by hymnus

24.03.2011

Vôbec som nemal v úmysle reagovať na takú maličkosť, ako je nová hokejová hymna, no každý deň sa mi tak opakovane vtiera do uší (a ešte dlhú dobu bude), že sa jednoducho nedá ignorovať a prehliadať. A korunu dal včera v reflexe muž, ktorý je v pozadí. A prečo ma to vôbec rozčuľuje? Keď som počul túto príbuznú Horehronia, pomyslel som si, že s tým by sme [...]

putin, kim

Putin podal Kimovi pomocnú ruku: Zablokoval dohľad OSN nad sankciami voči KĽDR

28.03.2024 22:10

Kroky Ruska podľa hovorcu amerického ministerstva zahraničných vecí Matthewa Millera "cynicky oslabujú" medzinárodný mier

Juraj Blanár

Blanár: Vstup do NATO bol významný krok, potvrdzujúci váhu aj dnes

28.03.2024 21:53

Aliancia je predovšetkým obranná a mierová organizácia, zdôraznil minister.

Izrael Palestína Hamas Vojna humanitárna pomoc

Súdny dvor nariadil Izraelu, aby nebránil humanitárnej pomoci smerujúcej do Gazy

28.03.2024 21:38

Hlavný súdny orgán OSN reagoval na podnety Juhoafrickej republiky. Tá obvinila Izrael z genocídy.

Tragická nehoda slovenského autobusu v Chorvátsku.

Autobus v JAR sa zrútil z mosta, zahynulo 45 cestujúcich

28.03.2024 21:15

Nehodu prežilo len osemročné dieťa, ktoré záchranári previezli s vážnymi zraneniami do nemocnice.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 19
Celková čítanosť: 34925x
Priemerná čítanosť článkov: 1838x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy