Založ si blog

sťa by hymnus

Vôbec som nemal v úmysle reagovať na takú maličkosť, ako je nová hokejová hymna, no každý deň sa mi tak opakovane vtiera do uší (a ešte dlhú dobu bude), že sa jednoducho nedá ignorovať a prehliadať. A korunu dal včera v reflexe muž, ktorý je v pozadí. A prečo ma to vôbec rozčuľuje?

Keď som počul túto príbuznú Horehronia, pomyslel som si, že s tým by sme neprerazili ani v Eurovízii. Môj bývalý učiteľ hudby by na ten prejav povedal, že trochu života do toho umierania. A mal by pravdu. Mám dojem, že Kristína, ktorú niekto silou mocou tlačí nahor, ale ja jej to doprajem, má vzťah k hokeju asi taký, ako ja k jadrovej fyzike. Viem si predstaviť, že možno aj tento text s touto hudbou by zaspievala partia fanúšikov hokeja s zachrípnutými hlasmi, ktorí však dajú do toho pokriku hey, hey… život, fandenie, moment, keď hokejové mužstvo potrebuje zabrať a divák – fanúšik sa stáva šiestym hráčom a ženie tých svojich dopredu. Ale tuto Kristínino mdlé a uspávajúce hey neženie nikoho. Asi to má byť vážne odraz našich výkonov  a nielen v hokeji.

Čudujem sa ešte jednému. Kto bol tým machrom, že zadal vytvorenie hokejovej hymny. V časoch, keď o všetkom rozhoduje biznis, keď o všetkom hlasujú diváci svojimi sms správami a zarábajú na tom nielen mobilní operátori, v časoch, keď sa bije na bubon a každý má „plnú hubu“ transparentnosti a verejných súťaží si viem predstaviť, že z napr. štyroch návrhov by poslucháči vybrali ten, ktorý ich najviac chytí za srdce a poslali by mu sms-ku. Ešte by sme mali o sponzora k hokeju naviac.

Lenže tu sa darmo hovorí, že nástenkový tender sa už nezopakuje. Hymnu naspievala Kristína a basta. A ja žiadam, pokiaľ má byť toto hokejová hymna, aby Kristína povinne chodila na hokej a prišla tam pri fandení o hlasivky. Až potom nech naspieva túto hymnu. Alebo fakt dajte to prespievať skupine zachrípnutých chlapov. Pretože mne sa ježia chlpy, keď počujem aktuálnu tvár hokejovej hymny a vôbec nie od toho, že by som sa rozplýval, aká je krásna. A  Martin Kavulič, jej autor v televízii povedal, že všetkým sa vyhovieť nedá a sršal spokojnosťou, ako sa hokejová hymna vydarila. Nuž čo k tomu povedať, že biznis je biznis a tak ako je v texte tejto tzv. hymny, život je hra a to platí hlavne pre šikovných alebo …., akými sú Kristína a autor hudby. Kristína je pekná baba, ale skôr si ju viem predstaviť v roli šarmantnej a peknej tanečníčky, ktorá by spolu s ďalšími kráskami vypĺňala prestávky v zápase. Akákoľvek konkurencia by ohrozila túto hru a možnosť dobre zarobiť. Ozaj, hymna vznikla sponzorsky alebo na objednávku hokejového zväzu, či?

Môj list politickým subjektom

29.02.2012

Blíži sa volebný čas a doteraz počúvam len osočovanie a pretekanie, kto vytiahne väčšie blato na toho druhého. To nehovorí vôbec o kultúrnosti a slušnosti. Politici bez ohľadu na to, kto bol kedy pri moci, hľadia na svoje úžitky a ľudí majú len na to, aby vo volebnom čase od nich získali hlas. Dokedy nás budú takto klamať a zavádzať. Neustále za posledných 22 [...]

strastiplný eu trojuholník

24.03.2011

V piatok som sa po dlhom čase vzbral so svojou priateľkou do kina. Vravím si, ide jar, tak som si bol pozrieť medveďa Yogiho v 3D. A to som dokonca nebol ani v sále najstarší, možno to bolo tým, že začiatok bol o 20:15 hod. Celkom zábavné, keďže sme tiež vyrastali aj na Yogim. Dialógy boli pre pochopenie i podstatne mladších ročníkov. Cestou z kina všetko prebiehalo [...]

Pštrosia choroba?

21.02.2011

Ja viem, že sa už o tom veľa hovorí, veľa sa písalo, no je to vec, ktorá ma nenecháva chladným, je to informácia o fiasku Slovenska, o fiasku pre deaflympijských športovcov. Jedna vec mi však nejde do hlavy. – podujatie takéhoto charakteru predsa nikdy neorganizuje jeden človek. Vždy je za tým výbor, vždy je za tým tím organizátorov a ľudí, ktorých zastrešuje [...]

Islamský štát, islamisti

Islamský štát zaútočil na provládnych bojovníkov v Sýrii, zabili 28 vojakov

19.04.2024 11:05

Pri druhom útoku blízko Búkamálu pri hraniciach s Irakom zomrelo ďalších šesť sýrskych vojakov a dvaja boli unesení.

OSN / Organizácia spojených národov /

USA vetovali palestínsku žiadosť o plné členstvo v OSN. Agresívna politika, zúri Abbás

19.04.2024 10:38

Palestínska samospráva vo štvrtok odsúdila Spojené štáty za vetovanie palestínskej žiadosti o plné členstvo v OSN a označila to za "agresiu", ktorá tlačí Blízky východ k "priepasti".

Spišský hrad

Oprava Spišského hradu sa tak skoro nezačne. Šimkovičová nariadila zopakovať súťaž

19.04.2024 10:30

Úspešný uchádzač vraj neposkytol v zákonnej lehote riadnu súčinnosť a požadované dokumenty.

strategický bombardér Tu-22M3m pád ruského lietadla, vojna na Ukrajine

VIDEO: Zostrelili sme Rusom strategický nadzvukový bombardér, hlási Ukrajina. Moskva priznala stratu

19.04.2024 10:20

Podľa ukrajinskej vojenskej rozviedky (HUR) bol bombardér zostrelený v oblasti 300 kilometrov od Ukrajiny.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 19
Celková čítanosť: 34965x
Priemerná čítanosť článkov: 1840x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy