Založ si blog

25:1,01 proti prijatiu imunity

Navrhujem stávkovým kanceláriám vypísať tipovanie na zúženie imunity

Bude predsa len schválené zúženie poslaneckej imunity tak, ako to mali vo svojich volebných programoch politické strany? Alebo sa znovu pre tých zábudlivých voličov tento bod programu zjaví opäť o štyri roky.

Pozrime sa na vec reálne. Nazvem zrušenie priestupkovej imunity ako vážny zásah do cti a svedomia poslancov a ústavných činiteľov. Nemyslím preto, že by všetci úmyselne porušovali zákon, to v žiadnom prípade nie, nemôžem všetkých predsa hádzať do jedného vreca. Ale viete si predstaviť, že by sa museli správať tak, ako my ostatní? Viete si predstaviť, že poletí vládny bavorák a za prekročenie rýchlosti bude mať jeho vodič zákaz činnosti? Viete si predstaviť, že tak, ako v nedávnej minulosti pri dopravnej nehode istý predstaviteľ zabával novinárov vyhláseniami, že si dal len dve deci vínka, že mu bude zadržaný vodičský preukaz na dobu napr. jedného roku?  Viete si predstaviť, že bude zodpovedný za výsledky svojej práce?  Ja si to viem predstaviť.

Každý kto chodí do práce je povinný dodržiavať pracovnú disciplínu. V dnešnej dobe je pracovná disciplína ešte oveľa viac sledovaná, pretože podľa výsledkov prieskumov o jedno voľné pracovné miesto sa uchádza 48 ľudí. Najmä potvory zamestnávatelia to jednoznačne zneužívajú a to nech sa i nový minister práce, sociálnych vecí a rodiny nehnevá, ale o tejto slovenskej špecialite nevie, alebo sa aspoň tak tvári. Ľudia potom držia hubu a krok a sú radi, že sú radi a vôbec môžu chodiť do práce. Sú radi, že dostanú plácu hoci v minimálnej výške, lebo sú na ňu odkázaní a kľudne nechajú na sebe orať, aby uživili svoje rodiny. Boja sa ozvať v dnešnej dobe viac, ako kedykoľvek predtým, lebo aj keď diskriminácia neexistuje a odborári majú plné ústa sľubov, neradi by prišli o maličký, ale predsa len príjem. Alebo robotník vyrobí chybnú súčiastku, nepodarok a hrozí mu okamžité prepustenie, alebo mu to prinajmenšom stiahnu z platu aj s úrokmi. Uf, ale som od zrušenia imunity akosi odbočil na vedľajšiu koľaj. Ale zase až tak tá koľaj nie je vedľajšia. Tak sa vráťme k danej veci. Môj, náš zástupca v parlamente vyrobí nepodarok… a stiahne ho z platu nám a tomu robotníkovi.

Nie som za to, aby boli trestaní za všetko. Som za to, aby niesli zodpovednosť za svoju prácu. Za výroky v parlamente, nuž to im prepáčim, lebo z mnohých sa vykľuli vynikajúci ľudoví zabávači. Ale za svoje rozhodnutia musí predsa niekto niesť svoju kožu na trh. Ak sa vo svojej rodine rozhodnete nesprávne a dôjde ku strate, znášate ju sami a trpí celý rodinný rozpočet. Chybné rozhodnutia v parlamente prinesú stratu, ale tú stratu znášajú všetci ostatní, len tých, ktorí to rozhodnutie prijali sa akosi netýka. No už si ani tak nemyslím, že to zníženie imunity bude prijaté. Je to až prílišný zásah do ješitnosti volených zástupcov ľudu. Je to až prílišné riziko vytvárania priestoru na korupciu a rodinkárske kamarátšafty. U nás taká obyčaj, pokiaľ by sa imunita obmedzila a policajt by zistil priestupok, tak by počul slová typu: čo ma nepoznáš, vieš kto som ja … alebo v lepšom prípade, vyzlečiem ťa z uniformy a pod. Stačí si spomenúť na incident v podzemnej garáži, aj keď za ten bola policajtka dodatočne ohodnotená.

Pokiaľ je to všetko takto, ako je na Slovensku zvykom, potom mi je jasné že v ponuke stávkových kancelárií sa stávka, či bude prijaté zúženie imunity, nezjaví. Pre stávkové kancelárie je to až príliš veľké riziko.

Keď som sa už takto rozpísal, mal by som pre terajších, budúcich a celé ďalšie generácie poslancov pripomienku: Ste zástupcovia ľudu, ľudia si vás zvolili, tak ich počúvajte, čo hovoria a neste zodpovednosť za svoju prácu. A ešte niečo. Začnite plánovať svoju činnosť na nie len štyri roky, ale aspoň na desať, a keď aj vás nahradia po štyroch rokoch noví ľudia, nech pokračujú v dobre započatej práci a nezačínajú od nuly, lebo to stojí potom veľa úsilia a verejných financií.

Pretože inak je to v stávkovaní tutovka a ja na túto tutovku nevsadím ani cent.

Môj list politickým subjektom

29.02.2012

Blíži sa volebný čas a doteraz počúvam len osočovanie a pretekanie, kto vytiahne väčšie blato na toho druhého. To nehovorí vôbec o kultúrnosti a slušnosti. Politici bez ohľadu na to, kto bol kedy pri moci, hľadia na svoje úžitky a ľudí majú len na to, aby vo volebnom čase od nich získali hlas. Dokedy nás budú takto klamať a zavádzať. Neustále za posledných 22 [...]

strastiplný eu trojuholník

24.03.2011

V piatok som sa po dlhom čase vzbral so svojou priateľkou do kina. Vravím si, ide jar, tak som si bol pozrieť medveďa Yogiho v 3D. A to som dokonca nebol ani v sále najstarší, možno to bolo tým, že začiatok bol o 20:15 hod. Celkom zábavné, keďže sme tiež vyrastali aj na Yogim. Dialógy boli pre pochopenie i podstatne mladších ročníkov. Cestou z kina všetko prebiehalo [...]

sťa by hymnus

24.03.2011

Vôbec som nemal v úmysle reagovať na takú maličkosť, ako je nová hokejová hymna, no každý deň sa mi tak opakovane vtiera do uší (a ešte dlhú dobu bude), že sa jednoducho nedá ignorovať a prehliadať. A korunu dal včera v reflexe muž, ktorý je v pozadí. A prečo ma to vôbec rozčuľuje? Keď som počul túto príbuznú Horehronia, pomyslel som si, že s tým by sme [...]

Rusko, Ukrajina, vojna, konflikt, Donbas

Omilostení zločinci páchajú v Rusku zverstvá. Brutálne vraždy a znásilnenia veteránov z frontu otriasli krajinou

24.04.2024 16:17

Bývalý vojak svoju obeť najskôr uškrtil a potom rozrezal jej telo na menšie časti, ktoré natlačil do dvojice kufrov. Ďalší brutálne zavraždil a znásilnil penzistku.

súdna rada výbor

Výbor odobril odvolanie členov súdnej rady, Mazák a Majerník to odmietajú

24.04.2024 15:20

Koaliční poslanci odvolávanie odôvodňujú stratou dôvery a pochybnosťami o svedomitom výkone právomocí členov.

medveď

V okolí obce Košická Belá sa vodičovi pred autom zjavil medveď

24.04.2024 14:52

Polícia vyzýva na ostražitosť a opatrnosť.

sneh, bratislava, sneženie

SHMÚ upozorňuje na sneženie na severnom Slovensku

24.04.2024 14:21

Meteorológovia vydali výstrahu prvého stupňa.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 19
Celková čítanosť: 35006x
Priemerná čítanosť článkov: 1842x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy